2010年5月29日 星期六

Volunteering Experience In Village

竟然有人想知道我係Udaipur做左D咩野.有少少壓力tim..... 因為其實做野ge過程係好唔有趣.

為左方便同唔熟ge人解
釋, 我一直都只係話係去農村度教英文. 如果係咁就好, 一D都唔會悶. 事實上, 我無得成日離開Udaipur. 係Seva
Mandir大部份ge volunteers/interns都係負責做report.
比個題目你跟住做資料搜集(包括實地考察同埋同好多相關人士傾謁) 衰D講句, 並唔係D咩野實質工作. (因為實質工作佢地會比番D員工做)
就算有時有D真係重要ge report, 佢地會留比名校ge實習生或者外國同佢地有聯系ge volunteering agencies.
我又無咩特別技能wor..... 所以就唯有做hae野. 有少少失望, 因為我一早己經有晒心理準備, 係語言唔通ge情況,
人地好難比多D野你做, 但實際情況比我想像仲要差少少.

我個project係做assessment. Seva
Mandir係好多偏遠ge農村都開左一D叫做Non-formal Education Centres(NFEs),
比D無入到常規學校ge小朋友可以學習. Run左好多年, 以前淨係得Hindi同Maths. (可以補習下, Hindi係重要科目,
因為農村主要語言係Mewari, 唔學ge話佢地Hindi都唔流利.) 最近一年半係一D表現比較好ge學校教埋英文,
因為我resume裏面多多少少都有D同教英文有關ge野, 所以就比我做呢個新英文課程ge assessment. 件事無講出黎咁grand.
我又唔係education professionals, 可以有support ge情況之下提到ge意見唔多.
都係summarize我observation見到ge野, 同埋提D明知佢地唔會聽ge意見. (都唔係得我一個係咁,
因為管理層係一班年長ge朋友, 唔多接受人地意見/一D佢地唔知ge野.)

個project係悶左少少, 但都有D得意野.

1) 電單車

其實我可以完整無缺咁番黎, 都真係極之好彩. 因為我做左好多唔應該做ge野.

係印度個個都有電單車, 人人都識開. 而且係Udaipur唔多見人用頭盔. 有時落村, 會搭其他Staff ge電單車. Seva Mandir有個policy係司機一定要用頭盔, 但後座ge人係無.

而且, 我呢D從未搭過電單車ge人真係驚到癲左. 佢地開車開得好快, 而且係市區要經常閃避人同車.

我無諗過自己會夠膽唔用helmet坐電單車, 但係我都做左唔少. 試過坐左係電單車上面4個鐘 (來回合共4個鐘), 又試過搭電單車行村裏面D舖得唔靚/好多沙石ge地上, 又試過係大雨裏面坐後座(大風大雨到張唔開眼).

2) 行山

又係要講句, 唔死真係好彩.


果落村, 要行好多路. 因為車多數只係行公路. 如果無電單車, 就要由公路行入村. 好多時都係4-5km先到, (即係走時要行多次! //
我唔係去左好多次, 不過會問其他volunteers) 仲要十之八九曬到死. 一係沙石路, 就算比你好彩有柏油路,
都係斜路...............

有一次 (我己經命名左呢一日為"the day i almost die"!),
要係村附近ge office度住3日. 果度D水唔飲得, 又無風扇, 辛苦到無心機食野同訓唔到. 第二朝要落村, 同行ge人話行1 -
2km就到, 所以我諗住快D行完, 到左就可以休息. (要特登加快速度, 因為D男仔係唔等人) 結果, 所有人都行錯路(錯不在我ar,
我無份問路)! 我地行左超多斜路, 仲行埋山路. 途中己經休息左幾次, 佢地都知道我真係唔得. (之前果幾次佢地知道我係死頂,
但係平路就頂到. 斜路? No, sorry.......) 佢地開始覺得慢, 就叫左其中一個人陪我, 另外2個就行先去搵正確ge目的地.
果時-- 我得番1/10支水, 電話收得2格. 不過我開始頭痛頭暈, 再行我驚中暑. 出門在外, 經常會諗無論做咩野都唔可以丟香港人ge架;
但小命悠關, 樣衰都唔敢死頂. 等左好耐, 終於有人黎接番我地.......... 拎左水比我地, 同埋幫我拎袋, 咁先捱得到去目的地.


3) 農村交通


(由其他人ge facebook copy)


村裏面, 好多時佢地需要自己informal ge交通network. 地方細(ie.10km or below), 佢地會行.
但係如果真係好大ge地方, 佢地直情係有jeeps. 運作好似香港ge小巴, 有固定路線. 但安全規範就..........自己睇.

*
我都明白呢D就係我去完印度人地好想睇到ge相. 但我無影到, 同之前"火爆仔/女"呢個entry講ge原因一樣. 我影下相佢地唔會少左錢,
但如果我係本著體驗/幫助人地ge心 (純綷講緊心態, 根本我無能力實質地幫到任何人), 我覺得自己唔應該當人地好似旅遊景點, 好雀躍咁影相.
(只係接受自己咁樣做, 所以我無影, 借人地影ge相. 我當然明白, 其他volunteers想記底呢D經歷)




第一次到訪ge NFE



visit呢間NFE係好有趣ge experience - 人地車左我之後就走, 幾個鐘之後先黎接番我. 但我唔識講Hindi, 你估下我我估下你咁過左幾個鐘. 不過佢地都係好nice :)



呢間就係行到差D死先到ge NFE


回完氣之後, 我客串左教小朋友英文1至10. 唯一一次visit之餘教左小朋友野.



呢間係去得最輕鬆ge NFE. Visit完我地係出面等車, 等到小朋友放學都未有車.







沒有留言:

張貼留言